Aura Creations logo

Jak rozmawiać z umierającym pacjentem i jego bliskimi?

Format:
Stacjonarnie | Online
2 h | 4 h | całodniowe
Warsztaty | Webinar | Wykład

Opis szkolenia

Informowanie pacjenta o jego stanie, także o zakończeniu leczenia przyczynowego, rozmowa z rodziną i przekazywanie jej złego rokowania, pytanie o możliwość donacji organów – to tylko jedne z wielu wymagających zadań stojących każdego dnia przed personelem medycznym.

Mimo że rozmowy z terminalnie chorymi i ich bliskimi są trudne, można przygotować się do nich w taki sposób, by informacje przekazane były w sposób szczery, ale delikatny, pozwalający na emocje, ale spokojny, profesjonalny, ale nie szorstki. Taki, który uznaje potrzeby obu stron, buduje zaufanie i ułatwia – a nie utrudnia – dalszą współpracę. To, jaką relację zbudujemy z chorującą osoba i jej rodziną, będzie kluczowe dla komfortu, dalszej opieki oraz późniejszego doświadczania żałoby. Dobra komunikacja służy wszystkim jej uczestnikom, także tym przekazującym trudne wiadomości i może wnieść w ostatnie chwile troskę, bliskość oraz poczucie bycia razem.

Dlatego stworzyliśmy to szkolenie, aby uczestnicy mogli:

  • Dowiedzieć się, co wpływa na jakość komunikacji;
  • Poznać definicje empatii, która niekoniecznie oznacza współodczuwanie trudnych emocji;
  • Dowiedzieć się, że komunikacja to coś więcej, niż zwykła rozmowa;
  • Nauczyć się rozpoznawać swoje emocje oraz potrzeby pacjenta;
  • Dowiedzieć się, w jaki sposób odpowiadać na trudne pytania;
  • Tworzyć atmosferę budującą wzajemne zaufanie;
  • Rozpoznawać, co może stać za lękiem przed śmiercią;
  • Zrozumieć, dlaczego warto nie używać eufemizmów.

Dla kogo? Szkolenie jest skierowane do:

  • Lekarek i lekarzy
  • Zespołu pielęgniarskiego
  • Ratowników medycznych
  • Pracowników hospicjów i domów opieki społecznej
  • Kapelanów szpitalnych i hospicyjnych
  • Studentów i studentek kierunków medycznych

 

Aby dowiedzieć się więcej, napisz na szkolenia@instytutdobrejsmierci.pl. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania!