Death Cafe ONLINE
W DEATH CAFE możesz poznać obcych, ale zaskakująco bliskich Ci ludzi – i porozmawiać o śmierci. Tylko tyle i aż tyle.
Czy często myślisz o przemijalności i nie masz, z kim o tym porozmawiać? Może uważasz, że brakuje nam współczesnego “ars moriendi”, żeby doceniać to, co jest w życiu istotne? Może w obecnej sytuacji pandemii wydaje Ci się to szczególnie ważne?
DEATH CAFE to spotkanie dla osób, które chcą porozmawiać o tematach związanych z umieraniem, śmiercią i żałobą. Dla ludzi, którzy mają świadomość tego, że nikt z nas nie będzie żyć wiecznie. Zapraszamy Cię do przestrzeni wolnej od tabu, w której można zadawać pytania, słuchać historii innych osób i wymieniać się doświadczeniami.
Spotkanie DEATH CAFE to nie wykład, tylko przestrzeń dialogu. Po krótkim wprowadzeniu zapraszamy Was do aktywnego udziału w rozmowie. DEATH CAFE jest miejscem otwartej rozmowy o śmierci. Autentyczny dialog ma wspierającą moc i może być źródłem siły. Jednak pragniemy podkreślić, że DEATH CAFE nie pełni funkcji terapii lub grupy wsparcia. Udział w DEATH CAFE nie jest zalecany dla osób w stanie kryzysu lub w świeżej żałobie.
Spotkanie organizowane jest w ramach ogólnoświatowej inicjatywy Death Cafe.
Wstęp wolny.
ZAPISY: https://forms.gle/sj2TiZfC2T75utMM7
Prowadzący:
Anea Filipek
Jako wolontariuszka w hospicjum wspierałam osoby umierające. Przychodzą do mnie pieśni dla tych, którzy odchodzą i pieśni pogrzebowe. W 2020 zainicjowałam krąg dla kobiet szukających nowego podejścia do śmierci i rytuałów przejścia. Ukończyłam studia podyplomowe z Zarządzania kryzysem i Pierwszej pomocy emocjonalnej. Pracuję jako koordynatorka badań klinicznych, a także towarzyszę ludziom na ostatnim etapie życia i wspieram w procesie żałoby.
fb.com/towarzyszenie.w.odchodzeniu
towarzyszeniewodchodzeniu.pl
Sebastian Krajewski
Kompozytor i pieśniarz. Autor muzyki ilustracyjnej do popularnych seriali, filmów fabularnych i dokumentalnych. Komponuje muzykę inspirowaną dawnymi stylami muzyki europejskiej, poruszającą tematykę baśniową i fantastyczną, a także nawiązującą do szczególnie interesującej kompozytora historii Dobrych Ludzi (tzw. katarów albo albigensów) z XII/XIII-wiecznej Okcytanii (Souvenirs d’Ariège, śpiewogra Fin’amor). Jest także autorem wielu piosenek. Z opowiadaczką Beatą Frankowską współtworzy spektakle opowieści. W ostatnich latach zajmuje się także odszukiwaniem archaicznych tradycji świętego śpiewu, który towarzyszy ludzkim społecznościom podczas obchodów różnych świąt oraz w ważnych momentach życia.